søndag den 3. februar 2008

Lang tid siden..

Puha... der er lang tid siden jeg har skrevet herinde.
Der er også sket meget siden sidst.

Jeg er stoppet med at spille WoW.
Så har jeg så også fået mere tid til alt muligt andet, så man kan komme igang med alle de projekter man har ligende rundt omkring.

Jeg begyndt at kigge på min slægtforskning fil igen, fandt så nogle fejl og ting der skulle tilføjes. Så nu skulle den gerne være mere uptodate. Men jeg bruger også mere eller mindre Geni.com til min slægtforskning. Det er mere sjov, så kan de andre også være med og se. Detsvære er der jo så nogle der ikke forstå engelsk. Så måske bliver jeg nød til at lave hjemmesiden op igen. Men jeg kigger på andre muligheder.

Jeg har formateret min komputer, da den var begyndt at køre ret langsom. Jeg vil havde lavet en Ghost fil af den først udgave af mit styresystem så jeg altid kunne vende tilbage dertil. Men jeg fandt ikke rigtig noget der kunne klare det.
Jo efter at der var gået noget tid og jeg havde fået installeret en masse forskellige programmer (Så syntes jeg ikke jeg vil lave en image af min harddisk.)
Fandt jeg så dette
http://sourceforge.net/projects/freeghost/

Jeg vil så også gerne udvikle et slægtforskning program.
Det skulle kunne disse ting
  • Importer/Exporter GEDCOM fil.
  • Mulighed for at rediger i data
  • Reparer fil
  • Samenlign GEDCOM fil
  • Sammenlæg GEDCOM fil
  • Opret bog udfra template/Design
  • export to webpage as xml style
Oprette en hjemmeside ved brug af en XML fil eller andet som nemt kan oploades og ikke alle mulige html filer.
Vise XML fil til brugeren.

Ingen kommentarer: